Mission-kritiske Public Relations?

Som en virksomhed, non-profit eller association manager, ethvert værktøj, der hjælper dig med at nå din afdeling, division eller subsidiær objektive er mission-kritisk.
Og især, så når dette værktøj hjælper dig med at overtale dine vigtigste eksterne interessenter til din tankegang, og flytter dem til at træffe foranstaltninger, der fører til din succes.
Her er sÃ¥dan et driftsikker værktøj. En, der lader dig fÃ¥ seriøs omkring din pr. Det flytter fokus væk fra kommunikation taktik til en brugbar plan for at nÃ¥ dem uden for grupper af mennesker med en stor sige om hvor vellykket du gonna be-nemlig din vigtigste eksterne mÃ¥lgrupper. Værktøjet siger, “mennesker handle pÃ¥ deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. NÃ¥r vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nÃ¥, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel pÃ¥virker organisationen mest, public relations mission er fuldført.”
Brug denne blueprint til at oprette adfærd, der fører til aktiviteter som mere opfølgning køb, højere bidrag niveauer, øget kvalificeret beskæftigelse programmer, nye joint venture forslag eller et stort løft i kapitalindskud.
Først mødes med pr folk tilknyttet afdelingen, division eller datterselskab og lad dem vide du er seriøs om at finde ud af hvad din vigtigste udenfor publikum faktisk mener om organisationen. De rationale er, at målet publikum opfattelser normalt føre til adfærd, der kan hjælpe eller hindre dig i at nå din operationelle mål.
Beslutte blandt jer hvilke målgrupper er virkelig nøglen til din succes og derefter opbygge og prioritere listen over vigtige uden for grupper af mennesker, hvis handlinger mest påvirker din enhed. Nu, lad os arbejde på #1 på denne liste.
Din nye mission-kritiske pr indsats vil hvile tungt på hvor effektivt du befinder dig i oprunding opfattelser af dine vigtigste målgruppe.
Du kan sætte din pr hold du kan interagere med medlemmer af #1 uden publikum. Eller du kan trykke på en god størrelse budget, kan du bede en professionel undersøgelse firma til at gøre arbejdet for dig. Men fordi din PR folk er allerede i opfattelsen og opførsel forretning, mit valg ville være at bruge dem til denne opgave.
Den ene eller den anden, nogen skal interagere med medlemmer af at prime publikum og stille spørgsmÃ¥l som “hvad du kender vores drift? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter? Har du haft nogen forhandlinger med os? Hvis ja, var de tilfredsstillende?”
Men holde nøje øje med reaktionerne. Mærke nogen undvigende eller tøvende kommentarer om organisationen? Være særligt opmærksom på misforståelser eller usandheder. Er der falske antagelser eller unøjagtigheder du skal afhjælpe på baggrund af erfaringer, der viser negative opfattelser uundgåeligt føre til negative adfærd – den slags, du skal rette til at beskytte din enhed operationer.
Resultatet af alt dette arbejde er, at du nu er parat til at indstille din pr mål. For eksempel, præcisere en sårende unøjagtighed, løse denne misforståelse eller tromle rygtet én gang for alle.
Men der er mere til at nå dit mål. Som med næsten ethvert mål, du forfølger, nå du ikke det uden den rigtige strategi til at vise dig, hvordan man kommer derhen. Faktum er, at med spørgsmål om opfattelse og mening, har du tre strategiske valgmuligheder: ændre en fejlende udtalelse/perception, skaber det hvor der ikke er nogen, eller forstærke en eksisterende perception.
Nu kommer noget arbejde, der kræver real skriver talent-forbereder den besked, du vil bruge til at bære din korrigerende fakta og tal til medlemmer af din vigtigste målgruppe.
Meddelelsen skal vise flere egenskaber. Det skal skrives tydeligt, hvorfor denne misforståelse, unøjagtighed eller falsk antagelse bør korrigeres eller præciseres. Din støtte fakta skal være sandfærdige, fører til en færdig besked, der er både troværdig og overbevisende.
Nu, hvad med at flytte din besked til din målgruppe? Dette er de mindst komplekse trin i sekvensen, fordi der er så mange kommunikation taktik klar til at gøre besked levering job for dig. De spænder fra op-eds i lokale aviser, radio og TV interviews, taler, forbruger briefinger og brochurer til nyhedsbreve, emails, personlige møder og mange, mange andre. Kun forsigtig: Sørg for de taktik, du tildeler til jobbet har en god post om at nå mennesker, ligesom medlemmerne af din målgruppe.
Hvad med fremskridt? Eneste måde at vide med sikkerhed, hvis fornærme opfattelser er blevet ændret, er at interagere derude igen med disse publikum medlemmer stiller de samme spørgsmål som før. Men denne gang, du og din PR team vil holde øje med nøje for tegn på, at den generende perception virkelig går i din retning.
Det er, hvor gummi opfylder vej, er det ikke? Ændre den fejlende opfattelse… der fører direkte til den forudsigelige adfærd… der hjælper virksomheder, non-profit eller association ledere bruger mission-kritiske pr… at nÃ¥ deres mÃ¥l, afdeling, afdeling eller datterselskab.
udgangen

Skriv din kommentar her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *