Ideer til små butiksejere

Lige når du troede, du havde løber tør for ting at prøve, er her fem idéer til at tilpasse og anvende i din butik til at øge salget og få forspring på dine konkurrenter.
1. animere din vinduesudstilling.
Hvor ofte kan du ændre din vinduesudstilling? En gang om måneden? En gang om ugen? Prøv at ændre din vinduesudstilling hver dag! Jeg så en meget vellykket display, der havde fem eller seks mannequiner vender mod venstre og højre med en baggrund af et gadebilledet. Hver dag mannequiner ville gå en kort afstand i den retning, de stod overfor og baggrund ville pan venstre eller højre langs ‘street’. Undertiden mannequiner ville holde op med at ‘tale’ til hinanden som dem omkring dem fortsatte på deres rejse på tværs af vinduet. Selvom butikken var lidt ude af min vej, jeg fandt mig selv at tage en omvej for at se hvor støbt af mannequiner havde nået og hvad de gjorde! Skærmen har ikke at være så kompliceret som den jeg så eller endda fortælle en historie, men brug din kreativitet og fantasi til at ændre dit vindue hver dag og skabe en illusion af bevægelse.
2. musik gør sælge.
I en nylig undersøgelse blev fransk og tysk musik spillet på alternative dage for to uger i en UK supermarked. I løbet af to-ugers viser periode, der var i butikken af franske og tyske vine. Statistikken viste, at fransk musik førte til franske vine outselling tyske vine, mens tysk musik førte til tyske vine outselling fransk vin. Svar til et spørgeskema foreslog, at kunder var uvidende om virkningerne af musik på deres produktvalg. Musik er et væsentligt element i enhver butik, fordi det kan bruges til at skabe stemning og føje tekstur til miljøet. Du kan tænke på en måde at bruge det til at direkte påvirke produktets valg i din butik!
3. tilbagediskonterede impuls elementer.
Dette er en gammel idé men så ofte overset. Butiksejere ved at “Gem $15” er en meget kraftigere besked end “20% off” og de ved også, at det bedste tidspunkt at sælge en ekstra vare til en kunde, når de kommer til at betale. Eksperimentere ved at kombinere to og vise kun rabat impuls elementer i nærheden eller på checkout counter.
4. dine kunder har e-mail.
Nu, næsten alle har en mailadresse, hvorfor ikke opbygge en database over e-mail-adresser til dine kunder. Spørg dem på checkout counter, hvis de ønsker at blive underrettet om sæsonudsalg, ankomsten af nye varer etc. Ikke Giv dem en form for at tage væk og fuldføre, fordi en hel del former kommer aldrig tilbage. Også ikke bede dem om at skrive det, fordi det kan holde tingene op hvis du har en kunde vente. Holde bare en pen og linjeret papir handy, på et passende punkt, spørge dem, hvad deres e-mail-adresse er og skrive det for indrejse i dit nyhedsbrev e-mail-software senere. Du behøver kun at være en succes på at indsamle et par mailadresser hver dag og når din ‘salg’ kommer rundt kunne du e-mailer tusindvis af tidligere kunder til at fortælle dem om de udestående tilbud!
5. Brug den tavse salg person.
Små butiksejere kan opdeles i dem, der bekymrer sig om i butikken skiltning og dem der ikke gør. Dårlig skiltning, for mange tegn, vildledende budskaber, stavefejl og skilte i sort filt markør alle sende et negativt signal om din butik og produkt. Med den brede tilgængelighed af desk-top publishing programmer og billige høj kvalitet Inkjet-printere er der ingen undskyldning for dårlig i butikken skiltning.
Sørg for at du producere professionelt udseende tegn, brug god kvalitet papir og ensartet størrelse akryl tegn indehavere. Beslutte, hvilken type tegn du har brug for og for hver type vælge de nøglekomponenter. For eksempel, titel, pris, produktkendskab, ideer til anvendelse osv. derefter oprette en skabelon for hver type af tegn i din desk-top publishing system. Dette vil gøre det nemt for dig at oprette nye tegn, hurtigt og nemt.
Vælge et enkel to eller tre farveskema og holde sig til det hele butikken. Kontroller din skiltning er let at læse og ikke forsøge at sætte for meget på ét tegn. Ændre skiltning så ofte som du gerne, så faste kunder ikke kommer til at kede. Husk din passive salg person er der altid når kunden har behov for dem, kan sige alt om merchandise, som du ville have dem til og virker alle timer din butik er åben.